Millised kohtumised (kellega) on plaanis lähiajal enne eelnõu jõudmist kooskõlastusringile?
Korraldame infoseminare ja veebiseminare kohalikele omavalitsustele. Enne rahvaraamatukogu seaduse muutmise eelnõu välja saatmist räägime muudatustest ja tutvustame eelnõu direktorite kohtumisel. Ma usun, et ka rahvaraamatukogude nõukogus. Kui meil peaks olema probleeme mingite teemade sõnastamisega või ümbersõnastamisega, siis kutsume ka erinevaid huvirühmi kokku.
Millal nõukogu koguneb?
Ei oska öelda, et kas detsembris jõuame, suure tõenäosusega jah. Kuna rahvaraamatukogude nõukogu liikmetel oli soov, et me teeksime kohtumise füüsiliselt, siis meil peab olema võimalus ka eelnõu kavandit tutvustada. Kuidas me esimese eelnõu versiooni valmis saame, vastavalt sellele kutsume nõukogu kokku.
Palun selgita, miks ennem arendatakse e-kataloogi ja alles siis hangitakse süsteem.
See on selleks, et tagada jätkusuutlik lugejateenindus. Analüüsid näitasid, et kui enne hankida raamatukogusüsteem ja seejärel kataloog uuest süsteemist lähtuvalt, siis kasutajatel tekiks nö pime auk, mil nad ei tea, mida tellida ja kust tellida. Selle variandi juures lugejate teenindus e-kanalites ei katke, sest nad saavad kasutada vana süsteemi ja minna järk-järgult üle uuele süsteemile.
E-kataloog võtab ju andmed infosüsteemist, kui minnakse üle uuele infosüsteemile, siis ju ikkagi ju teenus katkeb?
Võtab küll. Aga kes kasutavad MIRKO-t, siis e-kataloogi puhul saab olema nii nagu praegu MIRKO-ga, mis kasutab andmete vahetusel ja kuvamisel nii RIKSi, URRAMit kui ka Sierrat. Kui võtame kasutusele uue raamatukogusüsteemi, siis kõigepealt migreeritakse või liidestatakse see e-kataloogiga. Ühest süsteemist teise liikuvate raamatukogude andmed automaatselt kajastuvad ka e-kataloogis. Mingil hetkel on liidestatud e-kataloogiga 4 raamatukogusüsteemi. Edaspidi sulgetakse vana süsteem, kui raamatukogu on valmis töötama uue süsteemiga.
Laenutuste andmed jms jooksevad paralleelselt kahes infosüsteemis?
Ei jookse paralleelselt. Lugejateenindus ei pea vaatama, mis on ühes või teises süsteemis. Migratsiooni käigus proovitakse kõik laenutused ära migreerida. Toimub sujuv ümberlülitamine ühelt süsteemilt teisele. Kõik laenutused migreeritakse üle olemasolevalt süsteemilt uuele.
Milline on hinnang teenuse katkemise kestuse osas (kui minnakse üle uuele infosüsteemile?
Ma pakun, et see ei saa olema pikem kui nädalavahetus. See ei ole mõeldav, et paneksime raamatukogud nädalateks seisma.
Senine riiklik statistiline aruanne: kus see on ja kas täidetav juba 2024. a kohta?
2024. a aruannet sisestame jaanuaris. Alates 6. jaanuarist avatakse RAJU keskkond raamatukogudele ja selles keskkonnas käib ka 2024. a aruande sisestamine.
Ribakoodi tunnuste register – millal see võiks valmis olla?
Hetkel käib maakonnaraamatukogude abil andmete täpsustamine ja täiendamine. Esimene seis, millega välja läheme, saab olema jaanuaris, kui oleme andmed üle kandnud statistika andmebaasis. Kanname üle ka olemasolevad andmed kataloogimiskohtade ja ribakoodide kohta. Andmete ülekandmise raames genereerime raamatukogudele ISILi koodid. Selles mõttes on need jaanuaris olemas. Puuduolevaid andmeid saab RAJU keskkonnas sisestada. 100% täiuslik veel andmestu jaanuaris ei ole.